Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου 2012

ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΕΤΟ ΑΞΟΝΑ ΚΑΛΟΥΔΙΑΝΑ - ΧΡΥΣΟΣΚΑΛΙΤΙΣΣΑ

 

Η γραφειοκρατία μπλοκάρει εργα

Στα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας έχει 'κολλήσει' ο κάθετος οδικός άξονας Καλουδιανά - Τοπόλια - Μύλοι - Ελος - Βάθη - Χρυσοσκαλίτισσα, συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 20 εκατ. ευρώ, έργο που αναμένεται να δώσει λύση στο μείζον πρόβλημα της ασφαλούς και ταχύτερης συγκοινωνίας στην ευρύτερη περιοχή, η οποία γίνεται κυρίως, αλλά παρατύπως, εδώ και εννέα χρόνια, μέσω της επικίνδυνης, λόγω κατολισθήσεων, σήραγγας Τοπολίων.
Αυτό επεσήμανε χθες ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Απόστολος Βουλγαράκης, με αφορμή την πτώση βράχου, προχθές, πάνω σε λεωφορείο του υπεραστικού ΚΤΕΛ που βρισκόταν εν κινήσει κοντά στη σήραγγα Τοπολίων.
Με αφορμή το νέο αυτό περιστατικό ο κ. Βουλγαράκης ρωτήθηκε από δημοσιογράφους, στο περιθώριο σύσκεψης για το λιμάνι της Σούδας, αν και πώς προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του κάθετου οδικού άξονα καθώς και του έργου αντιστήριξης των πρανών στον επαρχιακό δρόμο Τοπόλια - Κατσοματάδω.
Απαντώντας ο κ. Βουλγαράκης τόνισε ότι «ο κάθετος άξονας είναι ένα πολύ μεγάλο έργο, αλλά κολλάμε στη γραφειοκρατία, δυστυχώς, του ελληνικού κράτους. Για να αποφασιστούν οι απαλλοτριώσεις στην περιοχή πρέπει να εκδοθεί Κοινή Υπουργική Απόφαση. Είπα σήμερα ότι θα κάνω ένα έγγραφο και θα το απευθύνω σε όλους τους φορείς του ελληνικού κράτους για να τους δείξω το μέγεθος του προβλήματος, διότι κανονικά θα πρέπει να πάμε να κλείσουμε τον δρόμο και δεν θα μπορεί να υπάρξει κυκλοφορία στην περιοχή. Αρα, να επισπεύσουν τις διαδικασίες και οι υπουργοί. Να μην αφήνουν το έγγραφο που παίρνουν στα συρτάρια, αλλά να επισπεύσουν το έργο της παράκαμψης των Τοπολίων, ούτως ώστε να ξεκινήσει ο κάθετος άξονας», σημείωσε ο κ. Βουλγαράκης, επισημαίνοντας ότι το συγκεκριμένο έργο, αν και έχει πολύ υψηλό προϋπολογισμό, θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ καθώς έχει συμφωνήσει ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης.
Ερωτηθείς αν έχουν καμφθεί οι αντιρρήσεις - αντιδράσεις ορισμένων κατοίκων της περιοχής, ο κ. Βουλγαράκης απάντησε ότι «εμένα δεν με ενδιαφέρει η άποψη των τριών και των πέντε ατόμων. Ειλικρινά, θα πρέπει να καταλάβουν ότι η διαβούλευση τελειώνει κάποια στιγμή. Εγώ έχω κάνει όλες τις συζητήσεις που χρειάζονται. Οι αντιρρήσεις μπορεί να μην καμφθούν, ο δρόμος θα γίνει. Αυτό πρέπει να το πω ξεκάθαρα», ανέφερε και γνωστοποίησε ότι το έργο της αντιστήριξης των πρανών, προϋπολογισμού 4,5 εκατ. ευρώ, «θα δημοπρατηθεί τούτο τον μήνα».
Ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων σημείωσε, ακόμη, ότι «τον τελευταίο καιρό, που οι βροχοπτώσεις στα Χανιά είναι μεγάλης διάρκειας και ισχυρές, έχουν δημιουργηθεί σε όλο σχεδόν το επαρχιακό δίκτυο της περιφέρειάς μας τεράστια προβλήματα. Η επικινδυνότητα αρχίζει και γίνεται πολύ σοβαρή. Προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το θέμα άμεσα με όσες δυνάμεις έχουμε, αλλά φυσικά οριστικές λύσεις δεν μπορούμε να δώσουμε αν δεν σταματήσουν αυτές οι καιρικές συνθήκες. Να καταγράψουμε όλες τις ζημιές και μετά να κάνουμε τις παρεμβάσεις».

Ο ΔΗΜΟΣ ΚΙΣΑΜΟΥ
Την ανάγκη να προχωρήσουν τα δύο προαναφερόμενα έργα (κάθετος άξονας, αντιστήριξη πρανών) επεσήμανε χθες και ο αντιδήμαρχος Κισάμου, Μιχάλης Μουντάκης, ο οποίος χαρακτήρισε «ευτύχημα» το γεγονός ότι την ώρα του συμβάντος δεν υπήρχαν μέσα στο λεωφορείο μαθητές και κάτοικοι της περιοχής καθώς θα μπορούσαμε να είχαμε θρηνήσει θύματα.
Ο αντιδήμαρχος Κισάμου υπογράμμισε ότι ο συγκεκριμένος δρόμος θα έπρεπε να είναι κλειστός από το 2003, λόγω επικινδυνότητας, ωστόσο, διευκρίνισε ότι «ποτέ βέβαια ο δρόμος δεν έχει κλείσει».
«Η διαβεβαίωση του περιφερειάρχη είναι ότι μέσα σε έναν μήνα θα δημοπρατηθεί ο δρόμος της ανάπλασης της σήραγγας. Εχει γίνει μια μελέτη από το Πολυτεχνείο Κρήτης, θα δημοπρατηθεί για να μπει 'μπροστά' και να αρχίσει να εκτελείται. Αυτό είναι το ένα μέρος του δρόμου (που πρέπει να φτιαχτεί) για την ασφάλεια των επισκεπτών και των κατοίκων», επεσήμανε ο κ. Μουντάκης.
Και πρόσθεσε: «Το άλλο έργο είναι η παράκαμψη Τοπολίων, διότι ακόμη και όταν ολοκληρωθεί η ανάπλαση της σήραγγας, θα είναι μόνο για μικρά αυτοκίνητα, δεν θα είναι για μεγάλα οχήματα. Κάτι που σημαίνει ότι άλλο ένα έργο πρέπει να αρχίσει να πραγματοποιείται: η παράκαμψη των Τοπολίων από την πάνω πλευρά, που ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες. Υπάρχει η διαβεβαίωση ότι θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ, αμέσως μόλις ολοκληρωθούν και ωριμάσουν».
«Ως Δήμος Κισάμου, θέλουμε και για τα δύο έργα και για την ανάπλαση της σήραγγας -εκεί που έγινε το ατύχημα- και για την παράκαμψη Τοπολίων, σύντομα να ξεπεραστούν οι δυσκολίες, γραφειοκρατικές και υπηρεσιακές, και να φτάσουν στο στάδιο της υλοποίησης», κατέληξε ο αντιδήμαρχος Κισάμου.

ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ
Σε αναστολή των δρομολογίων Τοπόλια - Βάθη προχωρά το ΚΤΕΛ Χανίων - Ρεθύμνου Α.Ε. με αφορμή το ατύχημα με το λεωφορείο. Σε σχετική ανακοίνωση  που υπογράφει ο πρόεδρος - διευθύνων σύμβουλος του ΚΤΕΛ, Ιωάννης Καψανάκης, αναφέρεται:
«Μετά το συμβάν της 23/2, κατά το οποίο βράχος αποκολλήθηκε από το βουνό καταπλακώνοντας λεωφορείο με υλικές, ευτυχώς, ζημιές, είμαστε αναγκασμένοι να αναστείλουμε όλα τα δρομολόγια τα οποία διέρχονται από το συγκεκριμένο σημείο για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Από τις 24/2 και μέχρι οι αρμόδιες Υπηρεσίες να μας ενημερώσουν για την καταλληλότητα και την ασφαλή διέλευση τα λεωφορεία θα φθάνουν μέχρι τα Τοπόλια».

πηγη
http://www.haniotika-nea.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου