Τρίτη 21 Ιουνίου 2011

ΤΡΟΦΙΜΑ:ΠΟΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΑΝΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ



Με όπλο την ποιότητα των προϊόντων τους και τη σχέση εμπιστοσύνης που έχουν «κτίσει» επί σειρά ετών με τους καταναλωτές







Ανοδικά, κόντρα στην κρίση και στο σκληρό ανταγωνισμό των πολυεθνικών, κινούνται ορισμένες από τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες τροφίμων.



Η υψηλή ποιότητα των προϊόντων τους και η σχέση εμπιστοσύνης που έχουν «χτίσει» επί σειρά ετών με το αγοραστικό κοινό φαίνεται πως είναι τα «κλειδιά» με τα οποία καταφέρνουν να αυξάνουν τις πωλήσεις τους και να εμφανίζουν σημαντικά κέρδη. Επιπλέον, οι εταιρείες αυτές ευνοούνται από τη στροφή των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα, η οποία το τελευταίο διάστημα -ελέω ύφεσης- παίρνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις.



Μία από αυτές είναι η βιομηχανία μπισκότων και αρτοσκευασμάτων «Ε. Ι. Παπαδόπουλος», η οποία, παρά το γεγονός πως δραστηριοποιείται σε έναν κλάδο με έντονο ανταγωνισμό τόσο από πολυεθνικές όσο και μικρομεσαίες παραγωγικές επιχειρήσεις, πέτυχε να εμφανίσει σημαντικά κέρδη και πωλήσεις στη διάρκεια του 2010.



Ειδικότερα, σύμφωνα με το δημοσιευμένο ισολογισμό της εταιρείας, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 13 εκατ. ευρώ (έναντι 14 εκατ. ευρώ το 2009) και οι πωλήσεις στα 112,5 εκατ. ευρώ (από 116,9 εκατ. ευρώ το 2009). Η εταιρεία «ποντάρει» στο οργανωμένο δίκτυο διανομής, στη μεγάλη ποικιλία των προϊόντων της, αλλά και στις προσιτές τιμές, οι οποίες τείνουν να γίνουν το μοναδικό πράγμα που κεντρίζει πλέον το ενδιαφέρον των καταναλωτών.



Χαρτοφυλάκιο

Σε ανάλογα υψηλά επίπεδα κινήθηκαν οι επιδόσεις της εταιρείας θρεπτικών προϊόντων «Γιώτης», οι πωλήσεις της οποίας το 2010 ανήλθαν στα 71,4 εκατ. ευρώ έναντι 69,9 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 2,1%. Παράλληλα, τα κέρδη, παρά την ελαφρά κάμψη τους, διαμορφώθηκαν σε 4,7 εκατ. ευρώ από 6,9 εκατ. ευρώ το 2009.



Η εταιρεία δίνει έμφαση στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της με νέα προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των κατανωλωτών. Το 2009 πρόσθεσε στη γκάμα της τη σειρά βιολογικών προϊόντων με την επωνυμία Organic και τη σειρά προϊόντων υγιεινής διατροφής με την επωνυμία Fytro. Σήμερα, παράγει, συσκευάζει και διακινεί στη Ελλάδα και στο εξωτερικό εκατό διαφορετικά προϊόντα από βρεφικές τροφές, ροφήματα έως τούρτες και επιδόρπια.



Εξαγωγές

Στις εταιρείες που ξεχωρίζουν ανήκει και η «Μέλισσα Κίκιζας», της οποίας τα κέρδη πριν τους φόρους κατά την περσινή χρονιά σημείωσαν άνοδο 78,2% και ανήλθαν σε 8,2 εκατ. ευρώ από 4,6 εκατ. ευρώ. Ανάλογη πορεία ακολούθησαν οι πωλήσεις, καθώς έφθασαν στα 70 εκατ. ευρώ από 62,3 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 12,3%. Η εταιρεία απορροφά ετησίως 100.000 τόνους ελληνικά σκληρά σιτάρια, ενώ διαθέτει καθετοποιημένο συγκρότημα μύλου και μακαρονοποιείου στη Λάρισα, παράγοντας σε ετήσια βάση περισσότερους από 50.000 τόνους ζυμαρικών.



Εξάγει το 20% της παράγωγής της σε χώρες όπως η Μεγάλη Βρετανία, ο Καναδάς, η Αυστραλία, η Ολλανδία και το Κονγκό. Στόχος της είναι το ποσοστό αυτό να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια στο 50%. Ανθεκτικότητα, παρά την κάμψη της κατανάλωσης, έδειξε, τέλος, η εταιρεία εμφιάλωσης αναψυκτικών «Λουξ Μαρλαφέκας». Οι πωλήσεις της εταιρείας το 2010 παρέμειναν στα 19,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη πριν τους φόρους περιορίστηκαν στα 2,9 εκατ. ευρώ από 3,4 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.



Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το ΑΠΕ στους ισολογισμούς 463 επιχειρήσεων με πωλήσεις άνω των τριών εκατομμυρίων ευρώ για το 2010, προέκυψε πως τέσσερις στις δέκα ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων ήταν ζημιογόνες, με συνέπεια ο κλάδος να παρουσιάσει αρνητικό οικονομικό αποτέλεσμα για πρώτη φορά εδώ και αρκετές δεκαετίες.



"Η"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου